IZDELAVA PAPIRJA

Izdelava papirja je lahko zabavna in senzorično bogata dejavnost tudi za najmlajše otroke. Čeprav otroci iz skupine Rumeni škrat še ne morejo tako aktivno sodelovati pri vseh korakih, so uživali v igri z mokrim papirjem, raziskovanju tekstur in opazovanju preobrazbe materiala.

Najprej smo nabrali star odpadni papir – časopise in revije. Otroci so z veseljem sodelovali pri trganju papirja na manjše koščke. Trganje je odlična vaja za razvijanje fine motorike in krepitev mišic v prstih. Raztrgan papir smo dali v večjo posodo in ga prelili s toplo vodo, da se je začel mehčati.

Medtem ko se je papir namakal, smo se odpravili na travnik in nabrali različne cvetlice – marjetice, regrat, trobentice in druge drobne cvetove. Nabrane rože smo razporedili na papir in jih obložili s knjigami ter pustili sušiti nekaj dni. Otroci so z zanimanjem opazovali, kako se cvetlice s časoma sušijo.

Ko je bil papir dobro namočen (čez noč ali vsaj nekaj ur), smo ga s prsti še dodatno razdrobili in nato uporabili ročni mešalnik, da smo dobili gosto papirnato kašo. Mešanje je bilo zabavno – otroci so gledali, kako se papir spreminja v gosto maso. S sitom smo kašo ločili od vode, jo položili na krpo, da smo iz kaše iztisnili odvečno vodo. To smo naredili tako, da smo valjali z valjarjem ali stiskali z roko. Papir, ki smo ga dobili smo pustili čez noč, da se je posušil. Nato smo nanj dodali bleščice in posušene cvetove spomladanskih cvetlic.

S preostalo kašo pa smo okrasili plastenke iz katerih smo naredili še en izdelek. Na koncu smo preostalo maso ponudili otrokom, s katero so lahko poljubno ustvarjali, packali in se igrali. Kljub temu, da smo bili mokri, umazani in potrebni preoblačenja, je dejavnost bila otrokom zanimiva, zabavna in poučna ter ekološka za naše okolje.

 

 

Mavrični škrat na drsališču

19. 2. 2025 Smo se opogumili in izkoristili priložnost za obisk drsališča na šolskem igrišču pri Osnovni šoli Kanal. V drsanju se je preizkusila najstarejša skupina, Mavrični škrat.

Pred drsanjem smo najprej poskrbeli za varnost in naše telo ogreli. Nato smo obuli drsalke in se odpravili na drsališče. Prvi krogi so bili previdni in namenjeni preizkušanju drsenja drsalk na ledu ter koordinaciji celega telesa.

Veliko otrok je izkazalo veliko mero spretnosti, samostojnosti in odgovornosti. Tisti, ki pa so se z drsanjem srečali prvič, so jim bili v veliko pomoč pingvinčki in kužki. Prav pri vseh otrocih se je po uri drsanja in učenja poznal napredek, zato smo jim pripravili nov izziv- poligon, ki je od njih zahteval nove spretnosti, a tudi tem so bili kos.

Celoten dan je minil hitro in otroci so zelo uživali. Bili so nasmejani, ni bilo pomembno kolikokrat so padali… Vedno so se pobrali in oddrsali naprej.

Kdo je oranžnim škratom sešil predpasnike?

Videk  je, otroke iz Oranžnega škrata, preko zgodbe z naslovom Kdo je napravil Vidku srajčico, seznanil kako se sešije predpasnik. Otroci so na igriv način spoznali celoten postopek, kako iz niti nastane izdelek-predpasnik.

Naprej so otipali pravo volno, jo poskusili izmikati, jo stkati. Vsak otrok je sam izdelal svoje statve in na njih stkal košček tkanine.

Na obisk je prišla tudi šivilija, ki je otrokom pokazala postopek krojenja in šivanja. Vsak otrok je ukrojil predpasnik in skupnimi močmi smo ga dokončali.

 

POSKUSI IN IGRA Z BARVO V ZELENEM ŠKRATU

V mesecu januarju smo po pripovedovanju otrok o doživetjih med novoletnimi počitnicami izbrali temo poskusi z barvami. Izhajali smo iz interesa otrok, saj so bili navdušeni nad barvami ob gledanju prazničnega ognjemeta.

V skupini smo izvedli poskus ognjemet v vodi, kjer so bili otroci potrpežljivi in vztrajni ter so z navdušenjem opazovali, kaj se dogaja. Nadaljevali smo s papirno kromotografijo – ločevanje barv, kjer so se sami preizkusili, kako se barve prelivajo. Pri tem smo uporabili barve, kapalke in papirnate brisače. Nastale so slikovite slike. Otroci so opazili, da se barve prelivajo kot mavrica.

To nas je spodbudilo k nadaljevanju. Skozi barvna očala smo opazovali okolico in ugotavljali kako se svet spreminja. Mešali smo osnovne barve z dlanmi, poiskali prijatelja in z barvnimi rokami mešali barvo prijateljstva.

Ugotavljali smo, kako se osnovne barve mešajo med sabo in prelivajo na mokrem papirju. In spet so otroci rekli: »to je kot mavrica.« Nato smo na moker list postavili trakove krep papirja po zaporedju barve mavrice, list še enkrat pošpricali z vodo. Ko se je papir nekoliko posušil, smo trakove odstranili in nastala je mavrična slika.  Vse izdelke smo razstavili v igralnici in garderobi.

Dejavnosti s poskusi, opazovanjem, ugotavljanjem je otroke zelo pritegnila. In, ker so velikokrat rekli, da je to kot mavrica smo se pesmico Mavrica tudi naučili. Otroci so pesem hitro usvojili in jo vsak dan prepevajo.

IGRIVA MATEMATIKA V RDEČEM ŠKRATU

Otroci se z matematiko srečujejo vsak dan, tako v vrtcu kot doma. Nezavedno posnemajo matematične vsebine za odraslimi; ko štejemo s prsti, se pogovarjamo o rdečih hlačah, velikem psu, majhni mravlji, žogi v škatli, …

Ja, in tudi najmlajši se radi igrajo »matematiko«.

Otroci iz skupine Rdeči škrat imajo matematični kotiček, kjer se vsakodnevno odvijajo različne didaktične igre s pripomočki za razvijanje matematičnega mišljenja.

V matematičnem kotičku se radi zadržujejo, se z izdelanim didaktičnim materialom igrajo, razvrščajo po barvi, velikosti in se preko igre seznanjajo s pojmi na, pod, v,… Spoznavali so enostavna nasprotja, prirejali. Ob spoznavanju barv, velikosti so se zabavali z velikimi in majhnimi kockami, žogicami različnih barv. Prav vsaka dejavnost in igra je v otrocih spodbujala igrivost in nezavedno učenje.

     

KLEPETAVI PAPAGAJ V SKUPINI ZELENEGA  ŠKRATA

Spoznali smo zgodbo Klepetavi papagaj. Ob slikah smo zgodbo obnovili in ugotovili, da papagaj Marko ponavlja besede, ki jih sliši.

Tudi v naši skupini imamo papigo, ki ji je ime Čenča. Radi se igramo z njo in komuniciramo med sabo. Delamo tudi vaje za izgovorjavo glasov, z jezičkom se igramo…Vse to nam pomaga, da bogatimo besedni zaklad, spoznavamo nove besede….

S pomočjo Čenče iščemo nove besede, tvorimo povedi, rešujemo uganke, iščemo rime…

S Čenčo se lahko igramo vsak dan, saj komaj čaka, da si poiščemo prijatelja s katerim se pogovarjamo.

Veliko smo se že naučili s Čenčo, saj je zabavna, smešna, sproščena in išče zanimive besede in postavlja »težke uganke«.

TRADICIONALNI SLOVENSKI ZAJTRK

Teden slovenske hrane

V tednu slovenske hrane smo spoznali vse sestavine, ki sestavljajo tradicionalni slovenski zajtrk. Preizkusili smo se v molži krave, ter v izdelavi MASLA na način, kot so ga izdelovali nekoč. Sirarke iz sirarne Kanal so nam predstavile kako MLEKO predelajo v jogurt. Pomagali smo jim pri dodajanju okusa. Najboljši je bil čokoladni! Da iz JABOLK lahko naredimo tudi »mošt«, nam je pokazal Radivoj Černe, s pomočjo stiskalnice ali preše. Sok je bil zelo okusen in zdrav. Čebelarka Maja nam je približala njeno delo s čebelami. Čarobni prah matice Laure pa nas je za nekaj časa spremenil v marljive čebele, ki so nabirale cvetni prah in nektar. Ufff, to njihovo delo je res naporno. Ob mlinu na vodo smo plesali in spoznali kako iz zrna nastane moka. Skupaj s pekarno Kanal pa smo zavihali rokave in iz testa zamesili KRUH. Mmm, kako je dišalo po celem vrtcu.

Avla vrtca se je spremenila v veliko jedilnico. Naš naj zajtrk smo pojedli vsi skupaj ( čisto vse skupine vrtca s strokovnimi delavkami).

Ta teden je bil res nekaj posebnega.

TEDEN OTROKA

  1. 10. do 11. 10. 2024 

Letošnja tema je bila:  Otrok, nepopisan list.

V tem tednu so se vzgojiteljice še posebej potrudile in oblikovale dejavnosti, ki so bile otrokom všeč.  Na začetku tedna je vsaka skupina dobila nalogo, da se nauči in igra eno izmed iger, ki so se jih igrali njihovi starši ali stari starši.

V petek, pa so vse skupine predstavile svojo igro, ter plakat, ki so ga izdelali v tem tednu.

Z novimi igrami so se otroci radi igrali in tako bogatili svoje spretnosti in znanje.

EKO VRTEC

EKO VRTEC                                                                                                           Kal nad Kanalom, 25. 4. 2024

Zelo pomembno je, da že v vrtcu osvestimo otroke o našem planetu in kako  lahko mi pripomoremo, da bomo našim zanamcem pustili še kar se le da lep planet, Zemlja.

Čez celo leto otroke spodbujamo in s svojim vedenjem pokažemo, da nam je mar za naš planet. Ravno 22 april, ko Zemlja praznuje rojstni dan, smo se še bolj aktivno podali v ozaveščanje skrbi za naš planet.

Posvetili smo se ločevanju odpadkov ter s tem oblikovali svoj ekološki otok, ki ga vsakodnevno uporabljamo. Otroci so pokazali veliko samostojnosti in interesa. Tudi med sprehodi, otroci opazijo veliko smeti v naravi in zanje tudi ustrezno poskrbimo.

Z nekaj otroške domišljije smo odpadke porabili za okras našega vrtca.

S pomočjo globusa in atlasa smo spoznali naš planet, ki smo ga tudi izdelali.  Spoznali smo, kakšno vedenje naša Zemlja potrebuje ter kakšno ji škoduje.  V pomoč smo prebrali različne zgodbe, in sicer: Plastenka in steklenka, Zmešnjavko in rjavko, Zemlja je dobila vročino, Lara in kruhek, in si ogledali video vsebino: Problematika odpadkov in posledice.  Da si bomo lažje zapomnili vse dobre navade, smo se naučili Eko himno. Vsa spoznanja smo prelili tudi na plakat. Naredili smo razstavo, s katero bi ozavestili še ostale obiskovalce vrtca in šole.

Zasadili smo ti prenosni vrtiček, v katerega smo zasadili začimbe (origano, rukolo, baziliko, kamilico, meto, sivko, žajbelj in rožmarin). Skrbno bomo zanj skrbeli, pridelke pa uporabili

Za konec naj nas vse vodi še naslednj misel: »Zemlja je velika učiteljica tistim, ki ji znajo prisluhniti«.   ( neznan avtor)

Strokovne delavke vrtca Kanal, enota Kal nad Kanalom

LETOVANJE PREDŠOLSKIH OTROK V TOLMINU

 

      

LETOVANJE PREDŠOLSKIH OTROK V TOLMINU

 

14 pogumnih in zvedavih glavic iz vrtca Kanal in Kal, smo v ponedeljek 18. marca odpeljali na tridnevno letovanje v CŠOD Tolmin.

Le ta v svoji majhnosti skriva veliko zanimivih in lepih stvari, ki so vredne ogleda. 

Pot nas je vodila po starem jedru Tolmina mimo vseh občinskih ustanov do novega dela.

Med potjo smo se ustavljali ob lepih urejenih in barvitih igralih , ki otrokom narišejo iskren nasmeh.   Obiskali smo Sotočje, pri katerem otroške rokice kar ne morejo iz mivke, pa do znamenite nemške kostnice.

Radi pa smo se vračali k toplim in iskrenim ljudem, ki so se trudili in skrbeli za naše dobro počutje. Obisk knjižnice nam je obogatila razstava vrtčevskih otrok iz Tolmina, knjižničarka pa nam je pripravila prostor v katerem smo prisluhnili otroški pravljici o treh miškah, domačinke Anje Štefan. Razkazala nam je celotno knjižnico in tudi nov bibliobus.

V samem centru CŠOD nam je gospa Polona pripravila pravo naravoslovno delavnico z ogledom malih živali. Čeprav smo majhni, smo zelo pogumni tudi pri kačah, ki smo jih božali in si nadevali kot verižico okoli vratu.

Vse to in še več je bilo zaposlitev, s katerimi so otroci pozabili na odsotnost od doma , ki je bila za večino predšolskih otrok pravo junaško dejanje, za nas vzgojiteljice pa velik izziv, na katerega smo vsi zelo ponosni.

Veseli obrazi otrok nam dajejo potrditev in motivacijo, da to še kdaj ponovimo.

(Skupno 1.017 obiskov, današnjih obiskov 1)

Orodna vrstica za dostopnost